Met veel enthousiasme delen we het inspirerende verhaal van Lars en het team achter Regio Oogst, een lokale onderneming die zich inzet voor een duurzame voedselketen in Nijmegen en omstreken. Afgelopen november hebben zij de buurtsuper Bruin en de Bruin overgenomen en wij mochten hem interviewen over de missie en eventuele toekomstplannen.
De missie van Regio Oogst draait om het realiseren van een duurzame en korte voedselketen. Door lokale boeren een eerlijke prijs te bieden en de afstand tussen producent en consument te verkleinen, streven ze naar een betere duurzaamheid en bewustwording over voedselkeuzes. De producten moeten voor de consument bereikbaar en aantrekkelijk gepresenteerd worden, zodat er gewerkt kan worden aan een betere toekomst.
Op dit moment zijn ze erg druk bezig met het uitbreiden en versterken van de organisatie. In de buurtsuper zijn er momenteel al positieve initiatieven te vinden, waaronder lokale en verse maaltijden. Dit biedt consumenten de mogelijkheid om in aanraking te komen met verse seizoengroentes en de bereiding hiervan.
Er zijn veel interessante plannen voor de toekomst om impact te maken in Nijmegen. Zo willen ze op meer plekken te vinden zijn, meer consumenten aansporen tot het bestellen van lokale producten en de duurzame cirkel volledig rond maken. Om deze plannen te realiseren, hebben ze een crowdfundings campagne gelanceerd waar iedereen aan kan bijdragen. Wil jij lokaal voedsel kopen? Steun dit initiatief via deze link. Ze hebben inmiddels al meer dan €160.000 opgehaald!
#Duurzaamheid #LokaleOnderneming #Nijmegen #RegioOogst #Impact024